Firewall - help

Petr Vojnar vojnarp na phoenix.inf.upol.cz
Pondělí Duben 29 10:21:48 CEST 2002

> Mohl by mi nekdo poradit s nasledujicim problemem? Mam doma zrizenej Mistral
> a protoze nechci mit do internetu pristupnej svuj stroj s W2000,
> nainstaloval jsem si RedHat 7.2 na starou masinu s dvema kartama jako
> firewall. Problem je v tom, ze se nemuzu dostat ze stroje s Win pres
> firewall do internetu. Konfigurace je nasledujici:
>
> eth0 - DHCP (pripojeni k Mistralu)
> eth1 - 10.1.1.1/24 (moje domaci "sit")
>
> Zkousel jsem laborovat s ipchains, ale bez uspechu. Jsem v oblasti Linuxu
> temer uplny novacek, takze jsem mozna opomel nejake zakladni nastaveni.
> [...]

Dobry den,

kdyz uz tam mate 7.2ku, tak proc nezkusit iptables ze? :) Nejdriv bych asi
hledal chybu v nastaveni Winu. Problem je ze pouzivam ponekud starsi
verze, takze s 2k vam asi nepomuzu. :) Co se tyce Win95, stacilo nastavit
branu jako tu linuxovou masinu a take tam dohodit nake ipcka
nameserveru. Co se tyce te linuxove masiny, pravdepodobne se neprovadi
maskarada te privatni adresy 10.bla.bla.bla za skutecnou adresu, ktera je
vam pridelena.