DENY pro ICQ (OT)

Martin Kokeš martin.kokes na gplus.cz
Pondělí Duben 29 15:20:16 CEST 2002

"Bretislav Duda" <b.duda na rubicon.cz> píše v diskusním příspěvku
news:3CCCF116.00000D.98945 na chimera.rubicon.cz...
> Dobry den,
> chtel bych se zeptat zda nekdo neresil zablokovani ICQ pro ip nekterych
> stanic pomoci ipchains.
> Potreboval bych nejak zablokovat pro 2 konkretni ip icq, zbytku aby jel.
> Server je klasika - 2x NIC, vnitrni sit 192.168.1.x

IMHO neni lepsi rozumne pozadat dotycne uzivatele, aby ICQ pouzivali v mire
jen nezbytne nutne? Nebo jim vysvetlit, jak pouzivat ICQ, aby jim zbytecne
nezabiralo cas, ktery by meli stravit praci?

Vite, takoveho admina jsem zazil, zakazal uplne vsechno a cokoliv co clovek
potreboval, to musel sahodlouze zduvodnovat, adminovi se nechtelo, protoze
on byl posvatny king.

Od te doby, co jsem admin ja, uzivatele muzou vsechno a pokud provoz na
jakkemkoliv portu/protokolu prevysi rozumnou mez, tez rozumne je upozornim,
ze by to nemeli prehanet. Prohlednu logy, necham si vyjet statistiku pouziti
squidu a bez jakkehokoliv komentare posilam top teny prislusnym hrisnikum.
Je na nich, aby se chytli za nos.

Myslim, ze jakkekoliv zbytecne restrikce nenapomahaji pracovni pohode.

MK