Linux pro mac

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Duben 29 22:33:52 CEST 2002

| Odesílatel: Lukas Marsalek <marsalek na kn.vutbr.cz>
PowerBOOK

| Samozrejme doporucuji Debian GNU/Linux :))

Nedelejte si z chudaka srandu, vidite, ze ma jeste nanos dezinformaci od
nejmenovane firmy.

Samozrejme, pokud existuje v tom vasem systemu prekladac pro C, tak si tam
muzete postavit komplet linux od bootovaci diskety, pres init skripty az po
vyspely system. Nebylo by od veci, kdybyste toto dilo pak nabidl jako dalsi
distribuci.

Ale to je prace tak pro zapaleneho ctrnactileteho kluka na docela dlouhy
cas...

Zacnete na www.linux.org, sekce distributions (ci tak nejak, nebyl jsem tam
nejmin rok - nebijte mne :)

Nejlepsi pro zacatecnika (a hlavne zadarmo lehce dostupny) je Mandrake,
RedHat. SuSE sezeneta zadarmo a legalne jenom od nekoho, na inetu se iso
SuSE nejak nepovaluji (mimo vykuchanych eval verzi). Ostatni jiz tak moc
privetive nejsou (nebo naopak jsou jeste vice, treba dnes jiz mnou
zminovane freesco), na druhou stranu jsou to opravdove linuxy, kde jasne
vite, kde je jaka konfigurace (nebot je tak vsude stejne) a ne ze dve
hodiny hledate v manualu, jak se zadavaji parametry sitovych karet
(redhat+mandrake, pokud jedete jenom z konzoly).

Zdravi J. Lukesh