linux raid 5

Martin Kokeš martin.kokes na g-plus.bezpomlcky.cz
Čtvrtek Srpen 1 11:07:24 CEST 2002

David Pirek wrote:
> Zdravim,
>
> mam na konferenci prosbu. Rad bych si postavil "masinku" se Sambou. Jde mi o
> velky diskovy prostor pro win a macos a o spolehlivost. Zaroven jsem trochu
> omezen naklady ve smyslu, ze by investice mela pohybovat v radu desetiticu a
> nikoliv nekolika statisicu :o). A nyni prijde ten dotaz. Chtel bych Vas
> pozadat na doporuceni radice a disku. Akceptovatelna kapacita zacina na 600
> GB. Muzete mne prosim nakopnout smerem na nejaky konkretni (cele reseni)
> produkt radic (nejlepe s moznosti hotswapu disku) a nejake konkretni disky
> [...]

Vzhledem k tomu, že s SCSI se při této kapacitě do desetitisíců
nevejdete, doporučil bych 3ware Escalade 7500-12 a nějaké spolehlivé IDE
disky. Seagate Barracuda IV by to mohla snad zvládnout (nevím co s tím
omezením IBM Deskstarů 120GXP, Westernům od doby WDAC1600 nevěřím),
bohužel se dělá pouze do 80 GB (12x80GB bez RAID režie). To, co
ušetříte, investujte do pásky.

MK