Problém s instalací php-mysql-4.1.2-7

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Srpen 1 11:34:14 CEST 2002

On 01/08/2002, Milan Zelinka wrote:

> Dobrý den, mám celkem zásadní problém. Na RH 7.3 mi běží MySQL-4.0.1-2
> i s clientem ( MySQL-client-4.0.1-2 ). Potřebuji zde rozjet i php,
> ovšem končím na instalaci. Mám php-mysql-4.1.2-7 a vždy vyletí hlášak
> o potřebnosti libmysqlclient.so.10. Bohužel jsem tohle nikde nenašel.
> Chtěl jsem se pokusit nainstalovat ten balíček i tak, ale bohužel. Ať
> používám --force i s -nodeps, jsem neúspěšný. O -nodeps systém
> prohlašuje neznámá volba. Může mi prosím někdo pomoct?

Pokud hledate, v jakem RPM je nejaky soubor, doporucuji rpmfind:
http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libmysqlclient.so.10

Jak vidno, je soucasti MySQL 3.23.*, v MySQL 4.0.1 bude asi uz neco
jineho. Musite tedy bud najit balicek, ktery bude korespondovat Vasi
verzi MySQL a nebo si prekompilovat vlastni.

Jinak --force v tomto pripade nemuze pomoci (tento prepinac pouze
umoznuje nainstalovat balicek, ktery je starsi nez ten jiz
nainstalovany, pripadne ktery obsahuje soubory kolidujici s jinym
balickem) a -nodeps skutecne neexistuje, je to totiz --nodeps.
Nicmene ve Vasem vlastnim zajmu doporucuji zapomenout na to, ze nejake
--nodeps existuje dokud nebudete vedet _presne_ co delate.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka