syntaxe BuildPrereq

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Čtvrtek Srpen 1 11:41:25 CEST 2002

On Čt, 2002-08-01 at 11:32, Ivo Panacek wrote:
> Ahoj,
>
> nevite nekdo, zda a jak lze v rpm.spec
> u BuildPrereq zadat NEBO ?
>
> V RPM-HOWTO ani v Maximum RPM o tom neni zminky
> a lepsi manual k RPM jsem zatim nenasel.
>
> Konkretne potrebuji tohle:
>
> BuildPrereq: FirebirdSS >= 1.0.0
>           OR FirebirdCS >= 1.0.0
>           OR InterBaseCS >= 6.0
Na toto jsem se již před časem ptal, ale žádnou pořádnou odpověď jsem
nedostal. V podstatě se to udělat nedá, bylo mi doporučeno opravit ty
balíčky s Firebird-em (aby vhodně exportovali Provides), což jsem
vzhledem k jazykové bariéře u autorů nezkoušel. Možná by to bylo
nejlepší řesení.

Potrebujete to nejspis pro php.spec, že. Já tam mám toto:

==cut==
%if %{interbase}
%package interbase
Group: Development/Languages
Prereq: php = %{version}-%{release}, perl
Provides: php_database
BuildPrereq: /usr/include/gds.h     /usr/include/ibase.h
BuildPrereq: /usr/include/iberror.h /usr/include/ib_util.h
# "AutoReqProv: yes" don't work because of fault in Firebird RPMs
AutoReqProv: no
Requires: /usr/lib/libgds.so

%description interbase
The php-interbase package includes a dynamic shared object (DSO) that
can be compiled in to the Apache Web server to add PostgreSQL database
support to PHP. Sybase or MSSQL is an object-relational database
management system that supports almost all SQL constructs. PHP is an
HTML-embedded scripting language. If you need back-end support for
Sybase or MSSQL, you should install this package in addition to the main
php package.
%endif
==cut==

Jinak dokumentace k RPM je stále mizerná, nevíce se dá naučit z jiných
.spec souborů, ale to je opravdu mravenčí práce.

Pavel

--
Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o., http://www.tmapy.cz