Monitorování provozu zatížení linky

OldFrog oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Srpen 1 18:54:58 CEST 2002

>Můžete mi někdo poradit co použít v případě, kdy chci sledovat jaká
>komunikace právě probíhá na linuxovém firewallu a jaký je aktuální objem
>přenášených dat (zatížení). Linux je RH7.2 v textovém režimu.

Tak jsem se juknul a mam ruzna reseni, jak pocitat prenesena data:

Nezavisle na jadru a ip tables:

1. ifconfig
zobrazi data prenesena za dobu existence rozhrani, tj. pamatuje si stav
i po shozeni rozhrani, nikoli vsak rmod nebo reboot; ve spojeni se
skriptikem
docela prirucni reseni 8-).

2. iptraf
hezky, spise interaktivni program bez uzpusobeni pro dlouhodobe sledovani
(i kdyz nejake to logovani preci jen ma), sleduje data prenesena po dobu
sveho behu

3. ntop
docela pekny komplexni system, mimo jine i s webovym rozhranim, umoznuje
data skladovat v databazi a nasledne vyhodnocovat

Ve spolupraci s ip tables:

1. ipac nebo ipac_ng
klasicka nadstavba iptables nebo ipchains, bez nich nejede, propracovane
reseni,
uklada data o provozu do databaze

Pokud se v necem pletu, opravte mne.

OldFrog.