stabilita jádra 2.4 - problém s i686

Michal Žejdl zejdl na suas.cz
Pátek Srpen 2 07:41:45 CEST 2002

Michal Žejdl wrote:

>         protože jsem tady kdysi plakal, že musím používat jádro 2.2, aby mi
> server nepadal (viz odkazy na konci zprávy), považuji za správné
> informovat o tom, že jsem byl teď po 61 dní spokojen s jádrem 2.4.18-4
> od RH (nespadlo).

	Tak jsem si osušil slzy příliš brzy. :-(
	Mám vážný problém, který dokážu bez problémů reprodukovat, ale pouze na
jednom stroji. Takže prosím ty, kteří mají možnost, aby to vyzkoušeli
(abych měl víc informací pro bugzillu), a ty, kteří mají radu, aby
poradili. Mým cílem je SMP jádro 2.4 z distribuce stejně stabilní jako
2.2 (to už mě několik let nezklamalo).
	Problém se projevuje silným zpomalením stroje - výpis ls trvá skoro
minutu, výpis who přes minutu. Žádný proces není ve stavu D a každý
proces ve stavu R zvedá logicky load o 1. Za 16 hodin není schopen se
ani celý shodit. Na ping odpovídá obstojně.
	Jak problém dokážu vyvolat: Na jiném stroji si udělám soubor > 2GB

dd if=/dev/zero of=2aG count=4000001

	a zkopíruji jej na nestabiní stroj

scp 2aG nestabilni:

	Během kopírování je vše v pořádku - load na obou strojích se zvedne o 1
a rychlost kopírování je 8-9 MBps. Problém se projeví hned po
dokopírování - scp na stroji odkud se kopíruje skočí na novou řádku, ale
neukončí se. Na nestabilním stroji se okamžitě projeví výše uvedené
příznaky. Přitom soubor se zkopíruje celý a dobře.
	Hardware: HP NetServer 6000 U3 - 4x Pentium III (Cascades) 700 MHz 2 MB
cache, 4 GB RAM, AMI MegaRAID (typ T7, 32 MB RAM), 2x 360 GB HD (2x RAID
5 z šesti 72 GB disků), HP SureStore Ultrium 230, CD-ROM, Intel Ethernet
Pro 100 NIC.
	Software: RH 7.3. Problém se projevuje jen na určitých verzích jádra
(mezi nimi je to, které bych rád používal).
	Jádra, která nemají problém:

2.2.19-7.0.16enterprise.i686
2.4.18-5.i386
2.4.18-5.i586
2.4.18-5smp.i586

	Jádra, na kterých se projeví výše uvedený problém:

2.4.18-4smp.i686
2.4.18-5.i686
2.4.18-5bigmem.i686
2.4.18-5debug.i686
2.4.18-5smp.i686

	Vypadá to na špatně přeložené 2.4 jádro pro i686 ve spojitosti s mým
hw. To už jsou ale dohady.
	Pěkný den.
--
Ing. Michal Žejdl			e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovská uhelná, a.s.			tel.: +420 168 46-5418