grub a disk na Promise (VYRESENO)

Vítězslav Života zivota na waksystem.cz
Pátek Srpen 2 13:05:45 CEST 2002

Dobre, odpovim si sam

Problem je, ze jadro oznaci prvni disk na Promise PDC20265 jako hde - v
instakacnim jadre neni zakompilovano "Boot off-board chipsets first
support". (Mimochodm, vi nekdo, proc to tam RedHat nedava ? - vzdyt se
to stejne musi zapnout parametrem jadra pri bootu a kazdy by si mohl
otocit poradi radicu uz pri instalaci). Podle toho take anaconda
vygeneruje /boot/grub/device.map s tim ze (hd1) = /dev/hde. Ale pokud je
v BIOSu boardu zapnuto Boot SCSI devices first, coz je v mem pripade
pravda, pak pri bootu je disk na promise jako prvni a tedy dle
pojmenovani GRUBu je (hd0).
Takze resenim je prepsat vsude v /boot/grub/device.map a
/boot/grub/grub.conf hd1 na hd0, nainstalovat grub do mbr disku
prikazem grub-install /dev/hde a krasne to slape.

Me zmatlo to, ze kdyz se grub nainstaluje na disketu, pak to oznaceni
hd1 plati - linux nabootovat sel, ale wokna ne, protoze v pripade bootu
z diskety ta volba Boot SCSI devices first neplati a prvni disk dle
BIOSu byl ten maly disk na normalnim ide.

Mejte se.