pokazeny soubor na reiserfs+ nekilnutelne programy

Sobota Srpen 3 22:20:27 CEST 2002

On Sat, Aug 03, 2002 at 09:13:50PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:
> I kdyby umel, tak by to dost obtizne provadelo v situaci, kdy jsou nejake
> procesy natvrdo zasekle v jadre na tom prislusnem filesystemu -- coz je
> nas pripad. Tedy ono by to slo, ale vysledkem by byl system (nejmene) na
> pokraji kolapsu.
V pripade, ze program blokuje na nejakej operacii fs, ktora "zmrzla", tak to
uz samo o sebe indikuje ze ten system je v prdeli aj bez force umount.

> Reseni je opravdu jedine: reboot a fsck.
No, existuje teoreticky ine riesenie, a sice naprogramovat dotycny filesystem
tak, aby umoznoval tvrde prerusenie (nemusi to byt rozhodne force umount).
Teda povies mu ze "interrupt /dev/whatever" a odvtedy budu vsetky fs-funkcie
vracat nejaky error. Programy sa potom sami "odzaseknu", mozno spadnu ale to
uz je userspace a nie kernel, zrusia filehandle a bude sa to dat umoutnut.

Casto sa s tym stretavam u sietovych fajlsystemov, konkretne nfs a ftpfs.
smbfs kupodivu je omnoho stabilnejsi. Na lokalnych sa mi to stava velmi
zriedka a skoro vzdy je to sposobene hardwarovymi problemami.

Druha moznost je surovo vypnut a zapnut disk. Za istych podmienok ti zmrzne
comp, za inych to "resetne fs" :-). Ale to je v tomto pripade aj tak naprd
lebo sa to neodmoutne korektne.

> I za cenu pouziti tlacitek, na ktera se bezne za provozu nesaha, a
> pripadneho pouziti zachrane bootovaci diskety/cd.
Yo.

Bye,

One OS to rule them all, One OS to find them,
One OS to bring them all and into darkness bind them