Linux a video HOWTO?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Srpen 6 19:23:14 CEST 2002

	Zdravim,

	nevite nekdo o nejakem rozumnem uvodu do pouzivani video aplikaci
pod Linuxem? Obcas neco potrebuju a porad narazim na ty stejne otazky/problemy:

- jaky rozumny SW pouzit pro strihani videa (jde mi v podstate jen o vypusteni
	nekterych casti, pripadne doplneni statickych titulku a obrazku.
	Narazil jsem na Linux Video Studio
	(http://ronald.bitfreak.net/index.shtml) - chystam se to vyzkouset.
	Pak jeste Cinerella (http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3).
	Co je lepsi/v jakem stavu vyvoje se to nachazi?

- nejaky rozumny konvertor mezi formaty (aby umel prevod formatu,
	skalovani, pokud mozno i zmenu frame rate a hlasitosti zvuku).
	Zatim jsem narazil na avirecode(?) z baliku avifile,
	ktere mi pada na hubu (navic parametry se tomu davaji pres soubor
	a ne z prikazove radky a umi to jen .avi)
	a transcode (http://www.theorie.physik.uni-goettingen.de/~ostreich/transcode/html/intro.html),
	ktere jsem jeste nevyzkousel. Mate nejake doporuceni?

- nejaky rozumny grabovaci program pro BT878-based TV kartu. Zkousel
	jsem program "streamer" z xawtv, ale rozchazi se tomu zvuk s obrazem.
	Pak jsem zkousel zapping, ale ten asi neumi byt davkovy - je treba tam
	kliknout. Ted jsem objevil jeste nvrec, snad to bude ono
	(BTW: zapping ma fakt sqely teletextovy browser!)

- nejaky rozumny prohlizec videa - zkousel jsem aviplay, ale neprehraje
	vsechny typy souboru, navic obcas necha grabnutou obrazovku a spadne,
	takze musim restartovat cele iXy, nebo [g]mplayer - ten zase neumi
	rozumy full-screen rezim - porad zustava nahore GNOME panel :-).
	Gmplayer navic necha obcas terminal v noecho rezimu.
	Oba dva navic negrabnou X server natolik, aby se mi po 10 minutach
	nepustil xscreensaver ... Ma cenu zkouset Xine nebo jeste neco
	dalsiho?

- a jeste bych uvital nejakou teorii o tom, v jakem vztahu jsou ruzne
	zucastnene knihovny - jaky je rozdil mezi libdivx4linux, xvid,
	mjpeg, rt1e, ffmpeg, ... Proc nektere aplikace potrebuji temer
	vsechny tyto knihovny? Jak se pouziva libdivx4linux nebo xvid,
	kdyz to nema zadne hlavickove soubory? To je jen nejaka dynamicka
	knihovna s preddefinovanymi symboly? Proc nektere programy
	potrebuji quicktime4linux, kdyz mjpegtools tohle zrejme maji v sobe?
	A co Jan Tleskac? :-)

	No, to by snad stacilo. Diky za pripadnou odpoved.

-Yenya

|     Digging through my incoming mailbox after being 10 days off-line,    |
|     sorry for the delayed reply.                                         |