Vzdaleni X klienti

Středa Srpen 7 01:32:58 CEST 2002

On Wed, 7 Aug 2002, Tereza 129 Sedláčková wrote:

> Trochu to rozvedu: Mam nekolik velmi pomalych stroju (tak p100) a jeden
> rychlejsi, takze jsem dostala napad, ze na rychlejsi stroji spustim x
> server a z pomalejsich udelam jenom terminaly. Na serveru mam
> nainstalovay wdm, jenom nevim, jak nakonfigurovat klienty.

Zakladni chytak: X server se spousti na terminalech. A jakmile je na
nejakem pocitaci v lokalni siti dobre nakonfigurovany display manager,
pak na terminalu staci spustit X server s parametrem -query nebo
-broadcast (pripadne -indirect). Pokud jsou terminaly opravdu slabe, pak
se muze take vyplatit pouzivat vzdaleny font server (xfs).

Jeden dulezity detail je, ze takhle to po siti bude chodit bez jakekoli
ochrany (aspon pokud nemate rozchozeny IPsec), takze je vhodne to delat
jen tam, kde nejsou zadni skudci.