(OT) videosignal pres UTP kabelaz ?

bl bl na mavipet.sk
Čtvrtek Srpen 8 09:26:13 CEST 2002

> patch panel a normalni RJ45 zasuvky - z uvedeno se nedaji moc zjistit
> podrobnosti ale stale me nejde na rozum jak pres UTP kabel prenesou
> videosognal.

videosignal nieje problem. pouzivaju sa diferencialne zosilovace, ked si
pohladas na nete video zosilovace tek taketo zapojenia lahko najdes.
existuju nato specialne Operacne Zosilovace ale da sa to realizovat aj
obycajnimy pokial zvladnu 10Mhz.

> Vim, ze dnes se pouziva i kabelaz cat 5e do 1GHz (pry) takze by v
> principu slo prenaset i signaly od antenniho zesilovace, ale co
> prizpusobeni impedanci apod ?

to by sa malo dat tiez realizovat pomocou diferencialneho vedenia ale
nikde som to nevydel. ale ked si vezmem pasmo v ktorom sa vysiela TV
signal a standardny prenos cez UTP type5 tak tam bi slo posunut
frekvenciu dole (velmi jednoducha operacia) a potom preniest obdobne ako
video signal. pokial bi si vsetky kanaly mal naladene hned pred
posunutim tak bi sa sirka prenasaneho pasma este zmensila.

> Pri hledani pres google jsem nasel sice ruzne krabicky pro prenos
> videosignalu (napr VGA rozlisenia normalniho VHS) pres cat5 kabely
> ale bylo to vzdy nejake nahradni reseni a relativne drahe boxiky na
> kazdy smer.

zalezi od vzdialenosti a pouzitich suciastok. navyse klasicky sa video
signal prenasa vo formate S-video (1 par) a videl som riesenia ktore sa
vosli do 1000,-

> to bych chapal , ale i TV, radio , video (ze by i reproboxy pres
> UTP ?) a nemusim mi jine kabely .

problem je len z TV ostatni su v pasme ktore UTP zvladne. Cele to stoji
na prevode na diferencialne vedenie.

> Muze se k tomu nejaky zdejsi expert vyjadrit ?

Ja expert urcite niesom :(

>  da se ulozit i UTP vedle nich ? Jak musi byt typicky daleko od
> svazku kabelu 220V ci dokonce 3fazovych (pro sporak apod) husi krk s
> UTP kabely aby to nerusilo a neohrozovalo indukci ?

rusit sa to nebude (silovy rozvod 45-55Hz, telefon 500Hz-3kHz) nevyse
UTP je tienene (znizene naidukovanich ruseni) a signal je vedeni
diferencialne => naindugovane napetia sa vyrusia pri prevode.

P.S. V mojich tvrdeniach mozu byt chyby nebolo to moje zameranie a uz
dlho som nemal potrebu sa stim zaoberat.

--
tak dobry videohry jako je telnet na sunovskej server,
to jinde neuvidis

ZZZZ
  Z zzzz
 Z    z