Vice terminalu v jednom okne

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Srpen 8 10:50:08 CEST 2002

Zdravim,

v posledni dobe zvolna zacinam mit na obrazovce trochu "prextermovano"
a zvazuji, jestli nezkusit neco, co by umoznilo nacpat vice terminalu do
jednoho okna. Mam ovsem pomerne narocne pozadavky a zrejme proto se mi
nedari najit to prave reseni :)
Jde mi o to, ze bych nerad opoustel xterm, protoze v nem mam pomerne
dobre nastavenou hromadu veci od barev, pres konce slov az po kolecko
mysi - v jine implementaci terminaloveho emulatoru jsem nikdy podobneho
nastaveni nedosahl.
Tudiz bych potreboval bud neco, co zajisti beh vice shellu primo
v jednom okne terminalu a nebo neco, co dokaze zabudovat vice oken
xtermu do nejakeho tabbed designu. Zkusil jsem:

a) screen - vetsina veci funguje pekne, ale par drobnosti mi notne
otravuje zivot (skrolovani historii pres copy mod, aplikace typu less
nebo vim po sobe nedokazi uklidit obrazovku, prepnuti v mc pomoci Ctrl-O
vymaze obrazovku shellu po nim, nedari se mi najit s nicim nekolidujici
klavesovou zkratku pro ovladani)

b) shl - nema nectnosti screenu, ale hure se ovlada a prepinani mezi
shelly neobnovuje obrazovku

Ruzne multi varianty terminalu vetsinou nemaji tolik moznosti, jako
xterm, a navic jsou casto vazany na Gnome (pripadne KDE), coz mi radost
necini.

Uvitam navrhy dalsich reseni, pripadne tipy, jak obejit nedostatky tech
zminenych. Diky.

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka