prosba o pomoc s gps (nmea) modulem v ntp-4.1.1

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Srpen 8 11:56:18 CEST 2002

pavel arnost wrote:
> takze uz se mi po pul hodine potvora chytla :)

Kdo si pocka, tan se docka. :-)

> ale ntp mi to porad nesynchronizuje :(
>
> status=0606 clk_badtime, last_clk_badtime,
> device="NMEA GPS Clock",
> timecode="$GPRMC,090411.999,A,5041.1039,N,01432.2038,E,0.36,,080802,,*18",
> poll=5, noreply=0, badformat=0, baddata=300, fudgetime1=0.000,
> stratum=0, refid=GPS, flags=0
>
> pritom to uz vypada tak hezky...

Tak od stolu me prepadaji dve mysleny:
a) cas v pocitaci mate prilis ujety vuci casu z GPS, pak to ntp
nedorovnava. Staci mit blbe nastavene casove pasmo a problem je
na svete.
b) ta GPS neposila ty pakety v sekundovych intervalech +/- par ms,
ale posila to dle nejakeho sveho uvazeni, pak je to stejny problem.
Pokud je ten pocitac prilis zatizen I/O operacemi, tak se to pro
ntp jevi podobne. Resenim muze byt pouziti PPS patche do jadra
a PPS vystupu pripojeneho na DCD signal na RS-232, pokud ho ta
GPSka poskytuje.

A opet budete trpelivy, prvne mi to take trvalo tak hodinku,
nez to ntp vzal data z GPSky v uvahu.

> nevim jestli jste docetl muj prispevek az do konce..ale pod windows
> a novagps mi to synchronizuje, ikdyz tam mam V...

To je ciste veci volby software, zda akceptuje i cas
z nesesynchronizovaneho zdroje. Xntp to nedela (mozna to jde
nastavit), novagps ma na to nazor jiny.
Je veci diskuse a dane aplikace, co je dobre. :-)

> neni napriklad mozne, ze by
> to byl GPS modul jen pro synchronizaci casu?

To pochybuji, takove zarizeni obvykle nepouzivaji NMEA protokol,
ale uplne neco jineho a casto je v tom protokolu i umozneno
mereni dopravniho zpozdeni a podobnych vychytavek.

	Majkl