QoS linux

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pátek Srpen 9 13:13:30 CEST 2002

| Odesílatel: Brandis Jaroslav <jaroslav.brandis na softec.sk>
| Cital som nejake veci ohladom QoS na linux-e ale nedozvedel som sa , ci
| je mozne v ramci linux qos zabezpecit aj nejaku spolupracu s naprotivnym
| routerom, ktory nie je linux napr. Cisco pri alokacii pasma napr pre
| urcite sluzby.   Pokial som to dobre pochopil, qos na linuxe je
| zabezpecene iba na odchodzom interfajsi. Ale cez transportnu linku spat
| k linuxu mi to bezi naplno az linux zase robi obmedzenia. Je to inak
| alebo ten prechod po linke spat nepodstatny z pohladu qos ?  Dosiahnutie
> [...]

Existuje reverzní shaping, samozřejmě... viz www.freshmeat.net

Jenže ono to totiž je jen spíš marketingový chyták CISCA a jim podobných,
než k užitku. Docílíte tím jenom víc zatíženou linku, než bez reverzního
QOS. Podívejte se na celý
thread "CBQ odchozich dat s NATem" (bacha, je tam i Re3: jak má zase někdo
genitálního pošťáka). Pokud máte pomalou linku, je to víc ke vzteku než
užitku. Na rychlých linkách pokud je máte měřené vám zase vzroste příchozí
objem dat.

Jenom názor...

Zdraví JL.