QoS linux

Pátek Srpen 9 18:43:49 CEST 2002

On Fri, Aug 09, 2002 at 06:21:29PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:
> Jo, tak to bude parada. DOcela skvělý nápadíček :) Hlavně aby si ho nějaký
> dement z emériky nenechal patentovat. Tohle by mohlo převálcovat i to
> cisco.
Hej uz mi to ludia chvalili ale aktualna implementacia nie je to dokonala,
lebo to reaguje s nejakym lagom a dodatocne ma lag aj druha strana a dodatocne
zevraj cbq nie je idealne, preto mam v novom jadre htb a bude to asynchronne
merat a nastavovat. Ale furt je to vyrazne lepsie ako fixny outbound, za 8
mesiacov co to pouzivam mam velmi pozitivne skusenosti.

> Jenom by mně zajímalo, jak to bude v případě že člověk platí za přenesený
> objem dat (vyčůraní provideři totiž většinou měří i režii protokolu - a to
> jsou v podstatě všichni).
No, (teoreticka uvaha) mozes to spojit s iptables a targetom quota, ktory by
mal par stupnov limitov a po ktorych prekroceni by sa pakety markovali inac a
podla toho bol outbound priskrteny este viac.

Nastastie v Rakusku su provajderi ktori maju v cenniku unlimited, ako inac by
si internat mohol dovolit mesacne 700GB down a 400GB up :-).

> Zdraví JL.
Bye,

            Secret hacker rule #11: hackers read manuals.