QoS linux

Martin 'MegaSoft' Mokry megac na ns.igp.sk
Pondělí Srpen 12 13:08:19 CEST 2002

On Mon, Aug 12, 2002 at 12:03:26PM +0200, Peter Surda wrote:
> Bud regulujes upstream a dufas ze to pomoze (mam s tym dost dobre skusenosti
> ale treba sa v tom vyznat), alebo QoS nakonfigurujes na strane providera.

A nepomohlo by regulovat aj upsteam aj downstream na routeri? Ked sa QoS nakonfiguruje aj na eth0 aj eth1 tak by to mohlo pomoct ... totiz TCP v pripade ze sa mu stracaju packety spomali ich odosielanie ... t.j ak obmedzim rychlost prenosu packetov na internetovom rozhrani, tak by mal aj remote server dodrzat danu rychlost .. vsak na tom principe funguju speed limity v programoch ako wget, getright a podobne ... je to len teoreticky dohad, este som to neskusal. Prave idem skusit nakonfigurovat QoS na nasom vyskumnom ustave, moj prvotny napad je taky ze male packety (SYN, SSH, TELNET, ...) budem pustat prakticky bez obmedzenia a zbytok sa bude triedit do 5 classov po 20% prenosovej rychlosti + prepoziciavanie pasma (vysledkom by imho malo byt pasmo od 20% do 100%). Triedit packety chcem zatial pomocou markovania v iptables ... Este som QoS nikdy nenastavoval, tak ak hovorim hluposti tak ma opravte ...
A ked sa tu uz o tom hovori tak mam aj ja par dotazov:

Je na QoS nejaky nastroj na styl iptables-load, iptables-save, /etc/init.d/iptables ... ?
Prezije markovanie v INPUTe maskaradu ?

--
Megac