PAM a PostgreSQL

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Pondělí Srpen 12 23:19:49 CEST 2002

Zdravim,

v soucasne dobe se snazim zprovoznit authentizaci uzivatelu
pomoci PAM proti databazi PostgreSQL.

Zkusil jsem si stahnout pam_pgsql-0.5.2 z Debianu. Na mem RedHatu 7.3 se
mi ho podarilo bez problemu prelozit i spustit.

Pokud spustim prilozeny program "test", tak se zda, ze to chodi, proti
databazi to overuje, podle strace jsem zjistil, ze to pouziva
/etc/pam.d/pgsql a
pokud ho nenajde, vezme /etc/pam.d/other.
Tento testovaci programek dokonce umoznuje zmenu hesla, ktera se
korektne promitne zpet do databaze.

Pln nadeje jsem zacal upravovat /etc/rc.d/cucipop , ale zde jsem narazil.
Cucipop se proti te databazi nechce autentizovat. Protoze jsem nevedel,
jestli
to neni chyba v nem, zkousel jsem to i ve  wu-ipop3d, zkousel jsem i
proftpd....

Takze ted nevim, kde mam hledat chybu. Ackoliv je u modulu mod_pgsql.so
parametr "debug", v logu nic neni..... jedine, co dostavam, jsou hlasky od
tech programu typu:

Aug 12 16:06:54 web proftpd[27815]: web (localhost.localdomain[127.0.0.1]) -
USER martin: no such user found from localhost.localdomain [127.0.0.1] to
127.0.0.1 :21

Aug 12 16:18:40 web ipop3d[28077]: Login failed user=martin auth=martin
host=UNKNOWN

Aug 12 15:43:52 web cucipop[27569]: authentication failure martin 0.0.0.0

Ma s tim nekdo zkusenosti ? Kde mam hledat chybu - v tom modulu pam_pgsql.so
nebo
nekde jinde ????

Dekuji za kazdou radu.

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz