OT: Rusk? fonty v DOS

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Srpen 15 10:25:50 CEST 2002

Michal Dobes <dobes na tesnet.cz> wrote:
 : Jaroslav Lukesh wrote:
 :> mám ruský program pro DOS (katalog IO) a potřeboval bych vidět aspoň
 :> azbuku. Nevíte někdo jak na to v DOSu či DOSemu? Možná to bude jednodušší v
 :> DOSu, ale jakou CP mám nastavit a jestli tam je azbuka?

 : Co vas ucili v hodinach rustiny? :-)))
 : Azbuka je preci CP855, ale v Rusku se uprednostnovala varianta CP866,
 : ta ma logickteji usporadana pismenka z pohledu trideni.
 : Nejoblibenejsi stejne byla KOI8-R, alias CP878.

ale nie pod DOSom. KOI8-R sa objavila az s nastupom modemov a FIDONETU

pre DOS sa daju stiahnut rezidentne programy ktore nahraju fonty
a prepinaju klavesnice, bez vacsich problemov by mali ist aj v dosemu v svga
mode.
V pripade dosemu pre X11 je treba niekde zohnat prislusny font
v danom kodovani - netusim kde :-)
no a nakoniec, ak ide o aplikaciu ktorej staci dosemu pustene
v obycajnom textovom terminali, tak filterm (z balicka konwert)
potom bez problemov dokaze vystup konvertovat na hocico. Cize pomoze
obvyklym sposobom rozbehana azbuka pod unixom (napr xterm) a v nom
pustit filterm cp866-moje_kodovanie, a v tom potom pustit dosemu

Klucove bude zrejme zistit v akom kodovani aplikacia funguje.

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |