Rychlost sifrovani

Aleš DOLEČEK ales.dolece na centrum.cz
Čtvrtek Srpen 15 18:50:28 CEST 2002

Jan Kasprzak wrote:
> 	Nevite nekdo, proc GPG sifruje vyrazne pomaleji nez OpenSSL?
> Zkousel jsem zasifrovat nekolik stovek MB velky soubor pomoci prikazu
>
> gpg -c --cipher-algo=blowfish
> openssl bf -e
>
> u GPG mam rychlost cca 3.9MB/s (Athlon 1800+), u OpenSSL je rychlost
> okolo 35-40 MB/s podle toho, jestli pouziju rezim ecb, cbc, ofb nebo cfb.
> Mate pro tohle nejake vysvetleni?
>
> -Yenya

Teď budu možná trochu plácat, ale důvod může být následující:

Je docela možné, že OpenSSL šifruje symetrickou šifrou s tím, že pouze heslo
pro dešifrování "přibalí" k datům a zašifruje ho asymetricky. Vím že původní
PGP to takto dělalo. Vzhledem k tomu, že asymetrické šifrování je, při
stejné úrovni bezpečnosti (délce klíče), daleko náročnější než symetrické
lze tímto způsobem dosáhnout značného zrychlení. Zkuste pročíst dokumentaci.

Přeji pěkný den. Aleš