ATARAID tuning

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Srpen 16 20:19:12 CEST 2002

On Thu, Aug 15, 2002 at 08:38:09PM +0200, Tomas Valousek wrote:

> No to sem chtel slyset ;-) Nebudu zapirat - o tom jak _vevnitr_ funguji
> tyhle softwarove RAID radice, natoz jejich ovladace nevim vubec nic.
> Vzhledem k tomu, ze se jedna o server v ostrem provozu .... nemusim
> pokracovat.... Kazdopadne diky.

Co vim, tak funguji tak, ze /dev/ataraid/dXpY "presmeruji" na stavajici
/dev/hdXY (s urcitou ynteligenci samozrejme, aby to odpovidalo formatu
nativniho raidu). Z ioctl /dev/ataraid... je pak tusim implementovano
jenom to, ze ktere se zjistuje geometrie disku (dulezite treba pro lilo...).

Naopak /dev/hdXY zustavaji k dispozici, takze si s nimi muzete delat, co chcete
(krome zapisu, ze ano ;-)))

P.

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/