Quota

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Srpen 18 10:43:06 CEST 2002

On Sat, Aug 17, 2002 at 01:48:59PM -0700, Zdenek Mazanec wrote:

> Jo, to je problem. chmod +r aquota.* problem resi.

Řeší, ale není to správné řešení, tak si totiž může kdokoli prohlížet
kvóty kohokoli. Pokud jsou zapnuté kvóty, pak by měla kvóta jít zjistit
i bez toho, aby byl aquota.user world-readable. Zrovna jsem to zkoušel
na SuSE 7.3 CZ:

mike na unicorn:~> quota
quota: Can't open quotafile /mnt/big/aquota.user: Přístup odmítnut
Disk quotas for user mike (uid 500): none
mike na unicorn:~> quota
Disk quotas for user mike (uid 500):
     Filesystem  blocks   quota   limit   grace   files   quota   limit   grace
      /dev/hde2   65516*  32768   65536   6days    1920       0       0
mike na unicorn:~> ls -l /mnt/big/aquota.user
-rw-------    1 root     root        12288 srp 17 22:26 aquota.user

Mezi prvním a druhým příkazem quota jsem spustil (jako root) příkaz
'quotaon -avu'.

                                                      Michal Kubeček