qmail-smtpd nefunguje

Mira Tempir mira-list na cekit.cz
Neděle Srpen 18 15:33:06 CEST 2002

On Sun, 18 Aug 2002 14:22:55 +0200, Zdenik Sejeek wrote:

> Nainstaloval jsem balík qmail-1.03-20rph.i586.rpm. POP3 funguje bez
> problému, ale SMTP se chová divni. Kdy3/4 se poipojím na port 25, tak mi
> to nenapíše asi úvodní hlášku a po chvilce se to odpojí. Je to chyba
> konfigurace nebo bug?

Tedy neco jako:
Trying 62.168.28.254...
Connected to mail.cekit.cz (62.168.28.254).
Escape character is '^]'.

ale uz ne:
220 mail.cekit.cz ESMTP

?

Pak by reseni zalezelo na zpusobu, jakym spoustite qmail,
pokud to pomoci tcpserveru (doporucovano), pridejte zdrojovou
IP adresu do seznamu povolenych (neco jako /etc/tcp.smtp) ...
a nezapomente konfiguraci prekompilovat do cdb souboru.
Pokud spoustite qmail-smtpd pres (x)inetd, pristup povolite
v /etc/hosts.allow.
Pokud by to nepomohlo, nebylo by od veci podivat se do archivu.
Hadam, ze uz to tady byva docela casto. Popr. nahlednout
do nekterych elementarnich dokumentaci jako je LWQ by taky mohlo pomoct.

S pozdravem

--
Mira Tempír
eekit s.r.o.