BOOT bezdiskovych stanic 286/386 do DOSu

Zdenek Drlik zdenek.drlik na seznam.cz
Pondělí Srpen 19 15:13:58 CEST 2002

Vrana Bohdan wrote:
> Mam 286/386 bezdiskove prac.stanice, ktore momentalne bootuju z Novell
> servera za pouzitia IPX. Chcem zmenit platformu a zaujma ma v 1.rade ci
> toto linux dokaze:
> - boot server (BOOTP?) pre klasicke bootROM NIC
> - nahranie dosu+aplikacie do prac.stanic
> - podpora IP (nova samba uz pracuje aj s IPX, ale IP je mi srdcu
> blizsie)
> - poskytnutie diskoveho priestoru na serveri (samba?)
>
> Dakujem za kazdu dobru radu.
>
> S pozdravom,
> Bohdan Vrana

Celkem bez problemu,
mrknete na software etherboot - http://www.etherboot.org/, obsahuje i
soft pro vygenerovani obsahu EPROM (podle pouzite sitovky).
Pak staci napr. vygenerovat obraz bootovaci dosove diskety, nahrat na
server (ke stazeni OS na klienty se pouziva DHCP a TFTP), na te diskete
muzete mit MS-DOS s MS Lan Managerem 3 (nevim presne jak se soft pro
TCP-IP od MS pod DOSem jmenuje, ale je budto na instalackach NT Serveru
nebo ke stazeni na webu MS) a mapovat sdilene disky serveru. Samozrejme
nemusite pouzivat na klintech jen DOS, lze takto bootovat klidne i
linux, ale pokud mate aplikace pod DOS, tak pouzijte budto MS-DOS,
FreeDOS nebo neco podobneho.
Disky serveru muzete nabizet pres Sambu.

Zdenek D.