Mplayer, karty nVidia

Jiří Mlíka jmlika na volny.cz
Středa Srpen 21 00:43:47 CEST 2002

cz575637 na tiscali.cz wrote:

> Preji hezky den
> Takovy dotaz. Chci prehrat film v Divx tak ho zpustim (mplayer -vo sdl:x11
> "film") a chci zvysit jas, i kdyz mi OSD ukazuje, ze se zvysuje jas, obraz
> je porad stejny. Nevite jak na to ?( stavit jas na monitoru to neni ono
> :-). Mam Red Hat 7.3 a KDE3, mplayer je 0.9pre6. Kodek Divx 5.02 pro
> :linux.
> Karta Riva TNT2 ovladace od nVidie.
>
> V te souvislosti bych mnel jese jednu otazku. Nevite jestli jde nejak
> nastavovat softwarove jas a kontrast u karet nVidia nebo existuje na to
> [...]

     Tak to shrnu. Jas jde s kartou nVidia Riva TNT2 měni pouze pomocí
xgamma, což má vliv pouze na -vo x11 nebo -vo sdl:x11. Nemá to bohužel vliv
na -vo xv.
     Pokud mě paměť neklame, nešlo měnit jas okna s videem ani pod Windows
narozdíl od karet od ATI, které na to měly ovládací panel.
     Měnit jas na xv umí až Geforce. Osobně mě to velice zklamalo, protože
xv má HW zoom, což se hodí. Bohužel na TNT2 jsou filmy na xv
nesledovatelné. Dobrou zkušenost mám s -vo gl2 (mplayer 0.9pre5) a s -vo
sdl:x11 (mplayer 0.9pre6).

     S pozdravem
                             Jiří Mlíka