Zmena FS z EXT3 > EXT2

Pátek Srpen 23 13:15:01 CEST 2002

Dusan Sys wrote:
> pokud mam fs s ext2 a bootuji jadro bez podpory ext3 tak se automaticky
> pripoji nako ext2 . To plati take, ze fs s ext3 jde pripojit jako ext2.

	Tak tento mytus bych chtel jasne demonstrovat.. - slysel jsem to snad
tisickrat, ze to jde, a ja Vam rikam, ze mount __ZARVE__, ze na FS jsou
nejake veci (mam pocit, ze unsuported features), ktere nezna a odmitne
pripojit svazek...

	Prakticka ukazka:

Necht mam disk a na nem v 1 particii RedHat 6.2, a v dalsi RedHat 7.3.
Mam kernely natahovany pres LILO. Pokud by to byly dva systemy
(pocitace), nic nenormalni/neobvykleho na teto konfiguraci. Nicmene
zkuste nyni presvedcit jadro z RedHat 6.2 (nebo treba 2.2.20) aby
nabootovalo a pripojilo svazek z RedHat 7.3.... nepripojite i kdyby jste
se na hlavu stavel.

	Ja jsem to cetl tolikrat, ze jsem si rikal, ze delam chybu, zamerne jsem
to zkusil na ruznych systemech v ruznych konfiguracich asi 3x, presto
jadro rady 2.2. spolu se systemovymi utilitami se mi s etx3 particii
nebavi do doby nez z etx3 udelam zpet ext2... casem samozrejme to ext2
opet prehodim na ext3 - jenze to uz se na to opet z 2.2.X
jadra/konfigurace nedostanu).