Zmena FS z EXT3 > EXT2

Petr Cech Petr.Cech na moment.cz
Pátek Srpen 23 14:20:31 CEST 2002

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek napsal(a):
> 	Takze je ext3 zpetne kompatibilni nebo ne, co je toto za argument?

Je v pripade, ze je cisty zurnal. A to nastane, kdyz je dany filesystem
koretne odmountovan

> Operace jsou snad atomicke, takze pokud v nejakem okamziku vyhodim
> zurnal (nebo o nej prijdu), mam konzistentni filesystem. Pokud system

ne nutne. zalezi na nastaveni zpusobu zurnalovani a toho, co si
predstavujete pod pojmem "konzistentni filesystem". Zurnal je tam proto,
ze kdyz vytrhnete elektriku pri uprave polozky (treba) adresare, tak to
muze byt nedokoncene a tedy nekonzistentni, ale zurnal ma info o
nedokonceni teto operace a pak se pri fsck nebo ext3-mount da do poradku

> opustim v konzistentni stavu (jako ze ma byt takovy furt), tak je mi

to je omyl. viz. vyse

> uplne putna, jak byl umoutovany...
>
> PS: Zapomnel jsem v puvodnim dotazu dodat, ze pokud mam v jadre jen
> etx3, Linux se pro zmenu spouzel pripojit ext2 particii (blize jsem po

je pravda, ze tohle jsem nezkousel. Ale co ma chudak kernel delat, kdyz
mu reknete - pomoci ext2 pripoj tenhle oddil ? ale nejak se mi to nechce
testovat

> okolnich zkusenostech nezkoumal a nehodlal ztracet cas, kdyz si mohu
> pomoci jinak)... - nevim - kompatibilita a vzajemne prelevani
> ext2->ext3->ext2 se mi jevi z pohledu konverzi (via tune2fs) jako OK,

viz. vyse. neni treba, ale podminka "cisteho" filesystemu plati

> nikoli z hlediska i tech nejzakladnejsich utilit a nastroju...
> (userland) - nejsou jednoduse zamenitelne...

vzhledem k tomu, ze nastroje pro ext2/ext3 jsou stejne, tak IMHO jsou
userland zamenitelne

Petr