routovani v linuxu

Zdenek Havrlik havrlz1 na feld.cvut.cz
Neděle Srpen 25 14:32:09 CEST 2002

A kolega taky jsem před rokem začínal..

Doporučuju si přečíst:
pro potřeby firewallu a natu:
na www.root.cz   Stavíme firewall-I-II
nebude-li to stačit dejte hledat iptables v nějankém dobrém vyhledávači,
pěkný pojednání má Pavol Lupták, Martin Mačok, a v hystorii linux na linux se
taky něco najde

k routeru v /etc/sysctl.conf je potřeba povolit routování viz.
#povoleni routovani
net.ipv4.ip_forward = 1

K firewallu je potřeba zastavit ipchains to se provede chkconfig --level
123456 ipchains off, je potřeba zapnout iptables takže chkconfig --level 235
iptables on, je potřeba vytvořit prázdný soubor iptables v /etc/sysconfig,
později do něj dáte bližší pravidla bez nej se totiž iptables nepustí. Pro
začátek tam napiště:

:INPUT ACCEPT [0:0]
:FORWARD ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [0:0]

jedná se o to že to fšechno povolí :-) viz v doporučených textech jo tehle
soubor (obsah vznikne) tak že ručně nalámete pravidla do konzole a dáte
/etc/init.d/iptables save , restartuje se /etc/init.d/iptables restart ,
když budete psát nový pravidla doporučuju vyprázdnit /etc/sysconfig/iptables
a zrestartovat ho pak nalámat a uložit

standartní (defaultní) brány se píšou k sitovejm rozhraním v
/etc/sysconfig/network-scripts soubory ifcfg-eth0 atd...

Kam se píše konkrétní brána k konkrétní síti nevim a celkem by mě to zajmalo
třeba Vám to někdo poradí   pro routování doporučuji přečíst   man route
pravidla se píšou celkem přehledně a logicky do konzole..

Zdenek Havrlik amater nebijte mě ... :-)

PS: jaky jsou na to konfigurační programy nevim já to dělal ručo takto :-)