routovani v linuxu

Matthes ornest na mistral.cz
Neděle Srpen 25 16:55:19 CEST 2002

Tohle se tady probira periodicky aspon jednou za 14 dni, takze
archiv toho bude plnej, ale:

potrebujete nastavit Iptables cca takto (predpoklada se eth0 jde
"ven", eth1 dovnitr):

#zahodime stavajici pravidla
iptables -F
iptables -X

#implicitni politika je DROP, pro OUTPUT (od vas ven) ACCEPT
iptables -P INPUT DROP
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD DROP

#povolit veskery odchozi provoz z nasi site
iptables -A INPUT -p ALL -i eth1 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p ALL -i lo -j ACCEPT

#Tohle je nutny, aby fungovalo dns
iptables -A INPUT -p UDP -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

#povolime jiz navazana TCP spojeni
iptables -A INPUT -p TCP -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

#vse ostatni se loguje
iptables -A INPUT -j LOG --log-level alert

#nastaveni forwardingu mezi sitovkama
iptables -A FORWARD -i eth1 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth0 -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

#A nakonec maskarada
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

that's it. jak doladit dalsi veci je pekne osvetleno ve zminenem
serialu na rootu ;)

cheers
Matthes