Virus ve zprave

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pondělí Srpen 26 12:44:13 CEST 2002

Zdenek Mazanec wrote:

> system

> ;-) Myslim, ze si nerozumime. Viry pro unixy nikdo nepise, protoze
> pravdepobnost stejne naivniho uzivatelu unixu jako je chovani chovaji
> onoho okenniho systemu je zatim minimalni.
> Stejne tak existuje jen nemnoho (paklize nejaka) naivnich (postovnich)
> aplikaci. Je to ovsem jen otazka (svym zpusobem doufejme) kratkeho casu.
> Jakmile penetrace unixu (linuxu) dostoupi urcite hodnoty (nejlepe ve
> statni sprave ;-) ) lze ocekvat stejne komfortni (a naivni) aplikace i
> uzivatele. Pak prijde cas pro unixove viry.

Nejde o to, zda pise, ci nepise. Jde o to, zda je mozne je vubec udelat a
pokud ano, pak s jakym dopadem. A, jak jsem psal, tech 10.000 liber si
zatim nikdo nevyzvedl. Unixove viry (az vzniknou a dostanou se do obehu)
budou mit ponekud jinou filosofii a temer vzdy postihnou jen toho
nestastnika, ktery byl/a naivni a nedodrzoval/a hygienu. Coz je dosti
zasadni rozdil oproti nejmenovanemu OS. Zkratka - normalni uzivatel si
system nezaviruje, i kdyby moc a moc chtel ....  Pokud ovsem neni prihlasen
pod rootem, ze ;-)

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz