Linux a GPRS

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Úterý Srpen 27 20:11:17 CEST 2002

On Tue, 27 Aug 2002 15:34:43 +0000 (UTC), Zbynek Houska wrote:

: Vi nekdo zda je mozne rozchodit GPRS pod Linuxem? Pokud ano tak ktery
: telefon doporucit, evt. lze i pres infracerveny port?

Z hladiska pocitaca su to pokial viem data ako kazde ine, akurat
sa "vytaca" ine cislo (na sposob ATD*99***1#). Konfiguracie
sa zvyknu nastavovat v telefone (aj ked to ide aj cez AT prikazy),
ta cislica na konci potom urcuje, ktora z nich sa pouzije.
Ziadny doplnkovy sw netreba - s GPRS vedia bez problemov
pracovat napr. Pocket PC z cias davno pred masovejsim rozsirenim
GPRS. Cez infra to samozrejme ide - na metode spojenia
medzi telefonom a pocitacom tu nezalezi a 115 kbps je stale
viac, ako je GPRS v sucasnosti schopne dosiahnut.

Mam sice novucicky T68i, ale prakticke skusenosti nemam, lebo
Slovensko a nepatrim medzi vyvolenych, co maju pristup k testovacej
prevadzke tahajucej sa uz rok :-( Komercne to u nas zacne
zrejme niekedy medzi oktobrom a koncom roku. Ak plnohodnotne
GPRS umoznuje cesky Twist (co si nie som isty), vyskusam
to s Linuxom, ked budem najblizsie v CR.

V roamingu mi sice rakusky T-Mobile pise namiesto "GPRS nie je
povolene" optimistickejsie "GPRS neregistrovane" a mozno by
s tym nieco urobit slo, ale kedze ide o pausal, radsej
to pokusat nebudem, aby mi o mesiac neprisiel na ucte
nejaky pozdrav :-)))

Niektori rakuski kolegovia maju Siemens ME45 a GPRS pouzivaju
(pod Win) - pokial viem tak so zmiesanymi pocitmi. Jednak
je minimalne 1 EUR/MB aj pre nich dost drahe (nehovoriac
o prepaide 4 EUR za 256 kB), jednak ta spolahlivost este
zrejme nie je 100%. Pomahal som jednemu s tym bojovat,
ale po ATD... proste vratil no carrier napriek tomu,
ze chvilu predtym to islo a telefon GPRS prijem mal.

Inak T68i mozem odporucit - par veci by som sice urobil inak,
ale klobuk dole, je to skutocne pekna ukazka moznosti techniky.
So Siemensom sa asi tiez nespalite, o Nokii a GPRS neviem nic.
Ak nepotrebujete slusny display a nevadi vam flip, skuste T39 -
je to sice vybehovy model, ale da sa zohnat za velmi slusnu cenu
a co sa tyka features, je s T68 porovnatelny. Len pozor
na ojazdene, niektore T39 mali neprijemny problem, kde po
case fyzicky odisla radiova cast a dalsia seria mala zase
standby 70 hodin (to sa dalo riesit flashom). Vyrobky
z roku 2002 by mali byt OK.

Zdravi
--
                                       Stano