rozkopirovani instalace linuxu

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Středa Srpen 28 08:18:31 CEST 2002

Jaroslav Lukesh wrote:

> nasledujici zpusob ?
> svemu linuxu mapr. jako /mnt/vzor
>
> man dump

> tento linux nakopirovat a budu rozbalovat vzor
>
> man restore

> taru ?
>
> Chodit to muze, korektni to neni. U redhatu se musi dump/restore vybrat
> rucne. Anebo pouzijte kickstart.

Zdravim
Nevim jak dump/restore, ale ja osobne jsem to delal jak pod RH tak pod
debianem pomoci prikazu dd. konkretne dd if=/dev/hda1 of=/dev/hdb1
ALE!
Vzor je samozrejme na /dev/hda1 a kopiruji na /dev/hdb1. Diskova oblast
/dev/hda1 je pripojena (mount), oblast /dev/hdb1 pripojena neni!
A doporucuji jeste toto:
1) Provadejte z konzole, kdy na /dev/hda1 nic nebezi (v nejhorsim bezi jen
to nejnutnejsi).
2) /dev/hdb1 ma stejnou velikost (vse stejne!) jako /dev/hda1.

Bod 2 sice neni uplne povinny, ale pokud to budete delat prvne, pak se jej
doporucuji drzet.

Pokud jste nemohl dodrzet bod 1 (na originale nic nebezi), pak nejspis
nebudete mit na dvojceti uplny adresar /var. Doporucuji jej pak nakopirovat
rucne a zkontrolovat prava, jinak se budete divit.

Chodit to bude, naposledy jsem timto zpusobem "vyklonoval" bezici server.

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz