Linux a GPRS

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Středa Srpen 28 09:09:01 CEST 2002

Zbynek Houska wrote/napsal:
: Vi nekdo zda je mozne rozchodit GPRS pod Linuxem? Pokud ano tak ktery
: telefon doporucit, evt. lze i pres infracerveny port?

   Jak už mnoho lidí napsalo, tak se GPRS telefon chová jako běžný
modem, protokol běží po PPP. Největší rozdíl je schovaný až za
telefonem, což už Linux nemusí zajímat, že?

   Vyzkoušená kombinace: Siemens ME45, Oskar, sériový port (infraport
nemám). Kamarád (ahoj Klokane) to má tuším rozchozené na Siemens ME45,
Paegas, infraport na PowerPC a nestěžoval si.

Problémy:
- minimálně u Oskara dostanete IP adresu 10.0.20.XX (či podobnou), což
  se mi nelíbí. Když jsem se ptal na infolince proč a jestli se s tím dá
  něco dělat, tak nevěděli o čem mluvím. (=zapomeňte na IPSec)
- bylo potřeba vypnout kompresi hlaviček, neb se to jinak bylo příšerně
  pomalé. Možná už se to změnilo, ale nezkoušel jsem to.

  Subjektivně je to srovnatelně rychlé jako běžný analogový modem, na
běžnou práci to v pohodě stačí.

  Pokud bude zájem, tak můžu poslat konfiguraci, ale napsat ji je
vskutku triviální.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>