vymenny disk

Michal Cihar cihar na email.cz
Čtvrtek Srpen 29 12:23:39 CEST 2002

Zdravim

> obratil se na me kamaraduv kamarad, abych mu nainstaloval linux. ale on
> chce mit moznost za chodu pri-/od- pojovat disk (chce si dulezita data
> nosit pryc).
>
> napada me nekolik reseni, ale nemam s tim zkusenosti.
> - - hot swap radic a disk do supliku
> - - iee1394 a externi disk
> - - usb nebo usb2 a externi disk
>
> otazky:
> - - poradi si vubec linux se zmenou disku za chodu?
> - - ktere reseni byste si vybrali a proc?

---
> odpovedi:
 > - - urcite.
 > - - Ja bych asi pouzil PCMCIA ctecku + disk. Zalezi kolik tech dat je
 > a kolik do toho chce investovat.

PCMCIA na normalni pocitac mi pripada jako zbytecny luxus, pokud staci
rychlost usb tak usb, jinak iee1394. Na usb je celkem dost zarizeni "usb
storage class" se kterymi jsou minimalni problemy, na iee1394 nemam
zkusenosti.

Jak funguje hotswap na SCSI nevim, ale na IDE jsem to zatim rozumne
nerozchodil (ale ani jsem se moc nesnazil ;-).

	Michal Cihar