velke disky a linux

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Srpen 30 21:14:57 CEST 2002

On Tue, Aug 27, 2002 at 09:27:56PM +0200, Peter Surda wrote:

> Limit je v tom, ze na viac ako zhruba tych 130G potrebujes 48bit addressing.

Už jsem to viděl napsané mockrát, ale nikde jsem ještě neviděl vysvětlené,
proč to tak je. Chápu, jak vznikl limit 512MB pro původní CHS adresaci.
Chápu, jak vznikne limit 8GB pro 24-bitové LBA (2^24 * 512B). Ale pro
32-bitové LBA mi vychází limit 2^32 * 512B = 2TB. Nevíte někdo, z čeho
vychází těch 133GB?

                                                         Michal Kubeček