uprava vystupu z mailq (shell skript)

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pondělí Prosinec 2 12:22:22 CET 2002

Zdravim,

potrebujem trosku upravit vystup z mailq postfixu tak, aby mi kazdu
postu a vsetky udaje k nej dalo na jeden riadok - toto potom chcem
vyuzit na to, aby som mohol pomocou grep zmazat z fronty posty, ktore
idu na "neziaducu/nespravnu" domenu

9AE60166C31     2848 Sun Dec  1 19:04:42  MAILER-DAEMON
                                    (entoo.co.kr: Malformed name server reply)
                                         NmailServer na entoo.co.kr

ked je to v takomto tvare, tak sa to da jednoducho urobit pomocou shell
skriptu:

read hlavicka

while read a
do
 read b
 read c
 read d
 echo "$a $b $c $d"
done

pomocou grep si potom zistim ID sprav, ktore chcem zmazat
a pomocou postsuper -d ID zmazem danu spravu z fronty

problem je, ked je vypis na iny pocet ako 3 riadky + 1 prazdny riadok

ako to vyriesit? predpokladam, ze mozno nejaky jednoduchy skriptik v
perle by to snad vedel (lenze ja perl neviem) - kto mi pomoze?

P.S. takychto mailov tam mam zopar desiatok a urcite sa jedna o spam,
pretoze pomocou postcat si viem pozriet odch. spravu:
	550 <cd0olan na tuke.sk>: User unknown

alebo zeby mal postfix nejake command line nastroje na pracu s queue?
pouzivam iba postqueue

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE