OT: DLT1 BENCHMARK problem tar a rychlost

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Úterý Prosinec 3 11:23:27 CET 2002

> [...]

Ja sice namam zkusenosti s DLT ale dost jsem se natrapil DATky (a vice
versa) a ted nove LTO (ULTRIUM) pasky a vsude se doporucuje nastavit
varable blocking nebo jak tomu rikaji
(mt setblk 0)
Vim ze u sunu to je doporucovano v kazde dokumentaci
Je v tom dost magie ale na LTO to zrychli nahrani 950 MB skoro ze 2 minut
na asi 50sec (ale to pisu zpameti)

Kdyby nekdo vedel o URL kde je presne popsano jak to v st driveru chodi a
co ma rada paskam budu rad. Jen vimm ze velky fixni blok size pry narazi
na velikost bufferu deklarovanem v driveru a zalezi na OS co si muzete
dovaolitm pak na velikosti cache mechaniky apod.
Uplna magie je pak parametr u taru (b)
10240 je zauzivane (u taru je to 20*512) ale nekdy pak pasky z ruznych OS
nejdou precist a dokonce nekdy musim pri cteni na te same mechanice ten
b uvest =jinak to nenajde (typicky udelam tar tvf /dev/nst0 a paska vypise
par adresaru a a vse zatuhne) jindy si to najde samo.
Zkusel jsem asi 3 DAT ruznych generaci na SunOSu Solarisu a Linuxu.

Tazke je nejake vycerpavajici "Large Tapes Howto" ci neco podobneho ?

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *