8MB cache na disku [was Re: Zkusenosti se SW raid5]

Dan Ohnesorg dan na fel.cvut.cz
Středa Prosinec 4 11:04:45 CET 2002

On Wed, 4 Dec 2002, Jan Kasprzak wrote:

> Liquid wrote:
> : Ty WD JB mohu doporucit a tech 8MB je na diskovych operacich skutecne
> : poznat.
>
> 	Mam v jednom serveru WD 1200 JB i WD 1200 BB (v nekolika kusech).
> Na hdparm -t to poznat neni. Muzete mi popsat presne situaci, kdy jste
> zjistil rozdil, a jak velky ten rozdil byl? Mam pocitac s 1GB pameti.

Podle me se to pres hdparm nikdy zjistit neda, pri linearnim cteni se
cache neprojevi.

Prijatelny test je podle me nabootovani systemu a nebo treba start
mozilly. Stopovat jak dlouho trva. Podle me to jde na JB discich rychleji
ikdyz jsem to nemeril na stopkach.

Pod windows je to poznat treba v neru, kdyz se pali bez delani image a
sleduje se zaplneni bufferu vypalovacky.

zdravim
dan