problem s dns (konfigurace bind)

maznacik maznacik maznacik na seznam.cz
Středa Prosinec 4 16:42:04 CET 2002

Dobry den,
nektere maily posilane pres cizi SMTP a smerovane  na muj postovni
server (POSTFIX) se ztracely aniz by odesilateli dosla jakakoliv
chybova hlaska, pripadne dostaval hlaseni "Host not found" a pod.

V jednom pripade slo o freemail atlasu, proveril jsem tedy jejich dns
servery a skutecne, nebyly schopny prelozit moji domenu a tedy ani
vratit hodnotu mx zaznamu. Konkretne dig odpovedel:
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached
(oba moje dns servery v danou chvili samozrejme bezely)

Pritom zaznamy v DNS mam jiz cca mesic stare a nahodne kontrolovane
dns servery preklad uspesne provedou.

Napada mne jedina moznost, ze mam v konfiguraci bindu chybu,
respektive nevracim vse co je nutne a nektere protistrany na to
reaguji alergicky.

Pri jejim hledani jsem zjistil, ze  mam v named.conf zakomentovano:
auth_nxdomain yes;
(ridil jsem se literaturou, kde bylo napsano: "kdyz nevite JISTE zda
je to potreba, tak to nezapinejte". Otazkou je, zda to na primarnim
dns serveru skutecne potreba neni ;-)
Nicmene v odpovedi na dotazy pokladane digem authority section
normalne mam. Navic atlas se vcera napravil, aniz bych ja provadel ve
sve konfiguraci jakekoliv zmeny, dalsi zahada :o(

Setkal se nekdo s podobnym problemem, tedy ze pravdepodobne vetsina
dns jede v pohode a par si jich postavi hlavu?

Maznacik

Reklama:
Obchodní dům.cz - široký sortiment domácích spotřebičů a elektroniky, výrazné slevy. Navštivte http://www.obchodni-dum.cz/index.phtml?prov=59