Prakticke pouziti HTB.init

Peter Blaho blaho na pos.sk
Středa Prosinec 4 17:04:51 CET 2002

Ahoj...

Nie som prave velmi skuseny a po angl.tiez dobre neviem
takze vsetky veci som z dokumentacie nepochopil...
ale mohlo by to byt hadam tak, ze do adresara
/etc/sysconfig/htb umiestnis nieco taketo:

meno suboru:    eth1
jeho obsah:     DEFAULT=999

a dalej:
eth1-2.root    eth1-2:IP1.User1   eth1-2:IP2.User2      atd...
RATE=512kbit   RATE=51kbit        RATE=51kbit
BURST=15k      CEIL=256kbit       CEIL=256kbit
PRIO=4         BURST=10k          BURST=10k
                LEAF=sfq           LEAF=sfq
                RULE=IP1/32        RULE=IP2/32

podobne to bude aj pre tych "rychlych", ktori budu mat
CEIL=512kbit... RATE je minimalna (zeby garantovana?) hodnota...
Problem nastava akurat pri poziciavani si volnej kapacity, ktora
sa rozdeluje v pomere hodnoty RATE (aspon ako som pochopil)...

dalej tam musi byt ten default: eth0-2:999.Default (RATE=xxxkbit),
ktory sa pouzije, ak paket nepatri do ziadnej triedy (nevyhovie
pravidlu RULE zo ziadneho suboru), v nom sa samozrejme nezada RULE=

Pre opacny smer (ulpoad) je to podobne len s eth0...
Pravidlo RULE ale vypada nasledovne:

eth0-2:IP1.User1
RULE=IP1/32,

Ta ciarka hovori o tom, ze sa jedna o zdrojovu adresu...

Okamzity stav mozes potom vycitat prikazom:
tc -s class show dev ethx (kde x je 0 alebo 1)

Dufam, ze Ti to pre zaciatok pomoze...

Peter