Instalace Linuxu na rozdeleny HDD

Martin Masin masin na fzu.cz
Středa Prosinec 4 17:04:51 CET 2002

On Mon, 2 Dec 2002, Patent wrote:

> Pekny den
> Ma nekdo zkusenosti s instalaci
> Linuxu na rozdeleny HDD? Mam win98 a fdiskem jeden hard rozdeleny na C,D,E.

	Rekl bych, ze skoro vsichni :-).

> Rad bych instaloval Mandrake Linux, nejradeji na E (Win musim zachovat).Nema
> s tim nekdo zkusenosti. Instalator Mandrake se tvari, ze s tim nebude mit
> problem, ale nejak se mi nezda predelavat filesystem v rozsirene oblasti
> DOSu.
> Za pripadne postrehy predem dekuji

	S Mandrake sice zkusenosti nemam, ale skutecne by s tim problemy
mit nemel. Pred instalaci doporucuji zazalohovat dulezita data z Win,
jeden nikdy nevi, i kdyz obvykle vse probehne bez problemu. V instalatoru
pak jen vyberte ten disk, nechte na nem vytvorit ext2 (nebo co pouziva
Mandrake) a muzete instalovat. Ten disk by se mel jmenovat /dev/hda5 nebo
/dev/hda6 (pokud je v extended, zalezi na tom, ce je D, /dev/hda1 je C).
Koneckoncu, muzete i behem instalace tu partition zrusit a vytvorit misto
ni treba novou primarni. Je dobre mit zvlastni partition na swap, ale
pokud nechcete predelavat partitions tak muzete swapovat i do souboru.

					Martin Masin

Mgr. Martin Masin Ph.D.	    	Phone  (4202) 20 318 430
Institute of Physics AS CR  	Fax    (4202) 33 34 31 84
Cukrovarnicka 10	    	e-mail masin na fzu.cz
162 53 Prague, Czech Republic	WWW http://www.fzu.cz/~masin/masin.html