8MB cache na disku [was Re: Zkusenosti se SW raid5]

Kocourek Lukas kocour na evropa2.cz
Čtvrtek Prosinec 5 00:01:49 CET 2002

> To by me zajimalo, jak muze 8MB cache v disku necemu pomoct. I muj
> notebook ma 64MB pameti, a linux cachovat umi.

To se mi zda lehce pardon _ujete_ tvrzeni.. to je jako kdybyste tvrdil, ze
nepotrebujete cache v procesoru, protoze mate XXX MB RAM...
Jak uz tu nekdo poznamenal linearnim ctenim vetsiho bloku dat (jako to dela
hdparm) se toho moc nepozna... nemam to jak podlozit cisly, ale opravdu muzu
z praxe potvrdit, ze ty JB disky jsou rychlejsi nez jine, se srovnatelnymi
parametry (barracuda a spol.), ale jen 2MB cache

Lukas Kocourek