Re: Grabovani pod Linuxem

Oak Oak.brno na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 5 18:48:14 CET 2002

Zdravím,

pokud ke grabování použijete xawtv, stačí stisknout 'R'
a nastavit parametry (lze nastavit v .xawtv pro trvalý
používání):
- jméno souboru videa
- typ komprese (doporučuji MJPEG či AVI)
- zvuk (mono/stereo, vz. frekvenci /44100 pro kvalitní
zvuk/)
- FPS pokud na to máte stroj, tak 20 fps a víc, 25 je
záznam na úrovni
Kvalita rozlišení se nastaví podle aktuální velikosti
okna xawtv (velmi úsporné a rozumné řešení, ačkoli
trochu nepohodlné pro uživatele). Hodně ovlivňuje
datový tok a proto výrazně závisí na výkonu stroje
(u starších PC), standardy (po paměti):
- 1/2 PAL:  384x288
- PAL:  768x576
- HDTV: 800x600
Poslední nidky nedostanete při grabování z TV, protože
ta má právě rozlišení PAL.

Pokud máte novější distribuci a zaplou X Video Extension,
pak pro možnost grabování musíte spouštět 'xavtv -noxv'.
U svého staršího počítače jsem při náročnějším grabování
raději použil prostředí nenáročného WindowMakera, i když
normálně používám KDE.
Podle mých zkušeností je bůhvíproč podstatně rychlejší
ext2 než vfat disk.

Výsledný soubor je pak vhodný převést kompresí do nějakýho
zhuštěnějšího stavu, vhodný je divx. Použít lze např.
můj oblíbený AviRecompress z balíku AviFile (je pouze
v plné verzi, ve Vaší distribuci může být osekaný balík
Avifile).

S pozdravem,

Oak

Dne 3. prosinec 2002, <linux na linux.cz> napsal:

> A kdyby me s tim nekdo pomohl tak by to mohlo vypadat i podstane
> lepe...
>
> --
>   .''`.    Zdenek Kabelac  kabi@{debian.org, users.sf.net,

Reklama:
Pouze do 20.12.2002 získáte prémii 400,- Kc pri uzavrení
smlouvy o stavebním sporení na http://prodej.finance.cz