CPU VIA a linux

Tomáš Lašťovička 42734353 na seznam.cz
Pátek Prosinec 6 12:33:48 CET 2002

Ales Ledvinka wrote:

> vlastnim VIA C3 Samuel 2 @ 733/133 (mmx,3dnow zadny -ext verze)
> deska ASUS CUV4X bez onboard audia a grafiky
> linux od chvile kdy se to zaplo do elektriky
>
> funguje spolehlive a dostatecne bez jakychkoliv problemu jako:
> 	ethernetovy bridge, samba, dns, wins server, router,
> 	TVgrabber/player(aalib)/encoder.
> 	jeste nekolik dalsich funkci a stejne se vetsinu casu flaka.
>
> chip na desce meri 36C a v procaku podle toho co se mu napise do
> /proc/.../pwm[01] (na tom asusu to nezmeni otacky vetraku, ale asi
> preprogramuje ten chip na jiny material termistoru / diodu)
> [...]

s VIA SAMUEL 2 733MHz mam bohuzel vlastni zkusenost. zacatkem leta
potreboval tata nejakej levnejsi notebook, tak sme koupili ECS, podle
ceniku nejmenovane pocitacove firmy mel byt osazen celeronem 733. doma
jsem zjistil, ze procesor se hlasi jako "1 GigaPro CPU", bez udani
frekvence apod. SiSoft Sandra rekla, ze se jedna o Via Samuel 2. pustil
jsem tedy sandru a zjistil jsem, ze ve vsech testech (krom jednoho, co
vyuzival 3D NOW) byl tento procesor pomalejsi, nez Celeron 300A, ktery
jsem mel ve vedlejsim pocitaci... nainstaloval jsem tedy prilozeny
ThizLinux (jedine pozitivum :( ) a dmesg vypsal, ze procesor ma pouhych
cca 520 BOGOMIPS...(nepamatuju si to presne) taktez test pomoci programu
John Ripper ukazal, ze je to asi 3x pomalejsi nez muj Duron 800MHz. z
tohoto duvodu koupi procesoru VIA nedoporucuji, protoze jety celeron
~500 MHz vyjde urcite levneji a bude mit mnohem vyssi vykon.

--
Man and machine: The neverending fight :)

Tomas Lastovicka
ICQ:    116950347
Jabber: garfield na njs.netlab.cz
42734353 na seznam.cz