Raid 1

Pavel Balus pavel.balus na flame.cz
Sobota Prosinec 7 16:28:11 CET 2002

Dobry den,

mam takovy problem s instalaci raid 1 pole v SuSE 8.1.
Kdyz chci pri instalaci v Yast2 to pole pripravit, tak na primarnim master
disku mi zahlasi velikost cylindru okolo 7,8MB a na sekundarnim mastru
0,49MB a jejich pocty se samozrejme diametralne lisi:o(
Jsou to uplne stejne disky seagate barracuda 80G IDE, chipset je i845 deska
je od intelu. Instalovano je to z DVD, ktere je v distribuci. Kdyz se ty
disky pripoji na jeden kanal jako master a slave, tak to zahlasi stejne
velikosti i pocty cylindru.
Tento jev me prekvapil natolik, ze jsem se odhodlal zavolat na infolinku
SuSE. Tam mi mily zensky hlas poradil, ze si mam stahnout nove jadro z
jejich ftpka, ze se ta podpora i845 nejak "nestihla", ale kdyz jsem studoval
changle-log toho jadra, tak tam nebylo nic o raid 1 natoz o nejakych
rozdilnych poctech cilindru a i845 chipsetu.
Setkal se nekdo s necim podobnym? Predem dik za radu :o)

Pavel Balus
pavel.balus na flame.cz