Raid 1

Pavel Balus pavel.balus na flame.cz
Sobota Prosinec 7 18:59:02 CET 2002

> Dobry den,
>
> mam takovy problem s instalaci raid 1 pole v SuSE 8.1.
> Kdyz chci pri instalaci v Yast2 to pole pripravit, tak na primarnim master
> disku mi zahlasi velikost cylindru okolo 7,8MB a na sekundarnim mastru
> 0,49MB a jejich pocty se samozrejme diametralne lisi:o(
> Jsou to uplne stejne disky seagate barracuda 80G IDE, chipset je i845
deska
> je od intelu. Instalovano je to z DVD, ktere je v distribuci. Kdyz se ty
> disky pripoji na jeden kanal jako master a slave, tak to zahlasi stejne
> velikosti i pocty cylindru.
> [...]

Raidu muzu vytvorit kolik chci, me zarazi pro to hlasi rozdilne velikosti
cylindru. Jednotlive oddily by totiz mely byt presne stejne, jenze pri
rozdilnych velikostech cylindru se to dost tezko dopocitava a hlavne to asi
nebude uplne ok, ze ten system vidi kazdy disk jinak. Muzu sice obetovat
nejaky ten prostor a vytvorit partitiony na zrcadle o trosku vetsi, ale jak
jsem uz napsal nebudi ve me duveru to, ze system vidi kazdy HDD jinak.

Pavel Balus