zase emulacia scsi

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Sobota Prosinec 7 20:37:19 CET 2002

> Zdravíčko...

Slouzi :)

>      hladal som v archive ale som lama a neviem co vlastne mam
>      hladat :(

Lama? Je, takove roztomile zviratko :) (a to si mysleli i Inkove :)

>      mam napalovacku acer 32/6/4 a potrebujem ju ruzchodit (asi s
>      koncd)
>
>      v archive som nasiel nieco o lilo ale...

No dobra, ted trosku vazneji. V linuxu se k vypalovani cd pouziva
program cdrecord a vsechny dalsi programy jsou jeho nadstavby (az na
par vyjimek, jako je treba cdrdao). Ale program cdrecord umi vypalovat
jenom na scsi vypalovackach. Proto musite zaridit, aby se ide
vypalovacka chovala jako scsi. K tomute ucelu obsahuje jadro podporu
pro ide-scsi, coz je emulace scsi, takze mu musite jenom rici, ktere
zarizeni ma emulovat. To se dela pri startu a dela se to tak, ze
pridate do startovacich parametru jadra
zarizenisvypalovackou=ide-scsi (treba ja tam mam hdd=ide-scsi). U
grubu to znamena pridat tohle k radku, kterym vam startuje jadro (mel by byt
nekde v /etc/grub/menu.lst a zacinat slovem kernel). Mel by jste
dostat neco takovehleho:

 title          Linux-2.4
 root           (hd0,0)
 kernel /boot/bzImage root=/dev/hda1 ro vga=792 hdd=ide-scsi

Potom znovu zapiste grub a pri pristim startu by to melo fungovat.
Mozna bude jeste potreba nacist moduly ide-scsi, sg a sr_mod. To se
dela prikazem modprobe.

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P