chybí /dev/sd* nebo scd*

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Prosinec 10 23:24:28 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 10:24:39PM +0000, Ctibor wrote:

> tak to vypisuje 700.

To je dost málo (i když pořád mnohem víc, než v praxi reálně použijete :-)).
Na Slackware 8.1 jich je asi 2500, na SuSE 8.1 4500.

> to scd0 je v tom howto na linux.cz

Je možné, že se ty konvence časem měnily. Ale na jménu ve skutečnosti
vůbec nezáleží (pokud se tedy na to jméno neodkazují aplikace, kterým
to nejde přenastavit). Podstatný je major a minor mode.

> dev sda1 je na příspěvku v abclinuxu.

/dev/sda1 je první partition (fyzická) prvního SCSI disku. Ta by měla
mít 8,1.

> ten mandrake jsem instaloval 2x. ani předtím to tam nebylo.

A nepoužívá náhodou devfs? Nevypisuje mount, že by bylo něco přimountováno
na /dev ? Pak by totiž všechny mé rady byly bezcenné...

> documentation /devices jsem na disku hledal marně

Mělo by to být /usr/src/linux/Documentation/devices.txt
Ale musíte mít nainstalované zdrojáky jádra, je to součást jejich
dokumentace.

                                                        Michal Kubeček