chybí /dev/sd* nebo scd*

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Prosinec 11 01:28:06 CET 2002

On Tue, Dec 10, 2002 at 11:53:19PM +0000, Ctibor wrote:

> Teď jsem na internetu narazil na zmínku,že MKD 8.1 používá devfs.
> To je to co jste myslel?

Ano. Ale s tím vám neporadím, protože jsem ho v praxi ještě nezkoušel
(jenom vím, že existuje). Snad někdo jiný...

> Xcdroast nemůže vypalovačku najít,i když jsem upravil podle howto
> lilo.conf.
> Jenže já používám grub.nebude tady zakopany pes?

Nastavení lilo.conf se do konfigurace grubu opravdu nepromítne.
Takže to bude potřeba nějak dostat do jeho konfigurace. Pokud si nejste
jistý, jaké parametry jádro skutečně dostalo, vypište si /proc/cmdline

> Nemůže se taky prát emulace scsi u čtečky a vypalovačky?

Neměla by. Akorát od určité doby jakmile zapnete ide-scsi pro vypalovačku,
automaticky ho použije pro všechny CD mechaniky. Takže buď musíte ke všem
přistupovat jako ke SCSI nebo explicitně nařídit použití ide-cd, tj. např.

  hda=ide-scsi hdb=ide-cd

> Dokumentace  je tam,co píšete, díky.

Jenomže vám stejně vzhledem k použití devfs nebude k ničemu...

                                                          Michal Kubeček